Saturday, June 11, 2011

semakin dewasa..


semakin hari semakin matang hidup atas muka bumi ni. tambah2 la pulak kan umur pun bukan makin muda,tapi makin matang lah *xnak cakap makin tu tau*.. haha.. bila dah makin matang ni mula la nak cari pasangan kan.?! ye la untuk nak cerah kan masa depan yang kejap2 cerah,kejap2 blackout. haha.. for those yang dah ada pasangan ni bagos la... bukan apela kan... bila ada ni dowang akan ajar kita untuk jadi lebih kuat..tak yah minum milo la untuk jadi kuat kan, makan biskut tiger ke kan.. dowang jer dah blei wat kita jadi kuat!!..yeeeaahhh.. haha..sebab apa kita jadi kuat?! haaaa...menurut kajian yang dibuat di unibersiti of osfot austria (tak da sapa tau u ni hanya bee,ak izzi n kak eija ja tau), mereka yang kurang bersama/berdamping/berdekatan/berjumpa/berdate/bermsj/bercall/bercanda(wah..haha)/dan lain2 la kan,akan mmberikan 1 semangat baru pada pasangan dowang untuk lebih slesa bersingle.

btol la orang cakap bila berlaku nya keadaan sperti yang disebut di atas ni perasaan cinta(weeekkk!! geli la ak nak sbut),rindu,sayang akan semakin menyemarak tggi! (tggi la sgt kan).tp bila keadaan macam tu berlarutan sila jumpa doctor. eh! clap..bila berlarutan je,kita akan rasa macam ni ''..ak ni ada pakwe/makwe ke tak..?'' xpon ''..ak ni kapel ke tak..?''. bila ada prasaan mcm ni,ini akan mnyebabkan kita akan bertindak curang dengan rasa tak bersalahnya.

haha... biasa la manusia zaman la ni kan... macam2 ada... tapi ada bagos nya bila kita tak selalu 'berurusan' dengan psangan kita kan.. bak kata pujangga sorang bloglist ni ha.. ''..pakwe downg wat mcm tu (x selalu 'berurusan' ng makwe dowg a) sebabnya itu adalah salah satu persediaan dia supaya tak nak makwe dia bergantung sangat dng dowg..'' yer la, kalau asik nak berkepit ja,nmpak sgt la si makwe nya tu sgt bergantung harap kat pakwe dia kan... bukan semua laki suka makwe downg bekepit/bermsj/bercall kan...... dengan keadaan macam ni jugak, kita dapat la luang masa kita dengan kawan2 terbaik kita kan... kalo dah berkepit jer manjang, mau kecik ati kawan2..btol tak?! lagi 1, bukan semua pakwe/makwe ni pandai pujuk/romantik/ambil berat dan sebagainya lah, so, dengan cara ni jgak kita dapat la belajar untuk pjok diri sendiri, sekaligus tau untuk pjuk orang lain.. kan kan kan.. kalo dah dua2 xpandai pjuk..xtau la apa nak cakap..lawan makan ati la... tak lama lepas tu perasaan kasih sayang pun mati macam tu jgak..benda ini jgak sebenarnya dowg tlong kta untuk jadi lebih kuat melawan perasaan yg suka mrajuk2 bagai. lagi satu, dah tau pakwe/makwe xpandai pjuk, yang gedik2 nak majok pe hal!! isk3!! ni pon salah satu penyakit. lepas tu kalot la nak kecik ati la/makan ati la/buta ati la/dan lain2. yang si makwe/pakwe pon satu xkan la sampai xtau nak pjok lngsung kan...cket pon xkan la xda skill kot... xpaham gue..hurmmmm...tapi kita selalu pk negetive bila merajuk la ape la kan.try take all those thing as a +ve thing. it will make u feel better. btol!! try pk mcm ni..mgkin pakwe/makwe ak ni nak ak berdikari ni..asik nak manja ja... susa la bila dia xda nnti cam na?! xpon mcm ni ker, allah ada ketentuan yang lbih baik untuk hamba Dia ni ker, Dia kan dah atur kan yg terbaik untuk smua hambaDia kan...kita ja kdg2 xpandai guna kebaikan tu, xpon anggap jer ni salah satu ujian dari Allah kat kita, nak tgok kta ni mcm mna nak hadapi masalah kita, bersabar ke tak, kalau kita sabar, InsyaAllah besar ganjaran nya..kan kan kan..xpon Allah nak kita supaya jngn taksub dengan benda yang fatamorgana ni..ye la..kita just plan Allah yg decide kan... xpon pk yg smua yang ada atas muka bumi bukan senang kita nak genggam,tambah2 nak idop dengan orang yg kita cinta(geli!!!!) @ sayang (ok cket ak nak sbut). ak pon pk mcm ni..so,xda la nak stress sgt. kan kan kan....njoy jer dgn nikmat Allah sebaik mungkin, tp jgn sampai mnyebabka benda tu jadi lagha' berdosa blik kang! apa pon jgn stress sgt! xnak ada pnyakit jntung kan?! nak awekmuda selalu kan?! so pkiran kena la sentiasa positive...!! baru la xda kedut kat mata!

2 comments:

Noh Kodiang said...

yayunk....weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

TroubleFeha... said...

isk cepat ek... (^_^)v

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...